Nie ustaje dyskusja o suplementach diety

Zwiększenie rzetelności reklam suplementów diety, potrzeba większej edukacji konsumentów i sprzedawców oraz walka z szarą strefą - to główne wnioski ze spotkania 18 instytucji publicznych i stowarzyszeń branżowych zaangażowanych w tematykę suplementów diety.

Spotkanie odbyło się 13 stycznia br. w siedzie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wzięło w nim udział 18 przedstawicieli instytucji publicznych, organizacji branżowych i konsumenckich. Działania te są kontynuacją akcji zainicjowanej przez UOKiK w ramach prawa Polaków do większej wiedzy na temat suplementów diety.

Uczestnicy spotkania podkreślali m.in. kwestię samoregulacji branży w zakresie zwiększania rzetelności reklam suplementów diety, a także edukacji konsumentów i sprzedawców. Spotkania będą odbywały się raz na kwartał.

UOKiK ma nadzieję, że działania o charakterze samoregulacyjnym pozwolą uniknąć sytuacji, w której dochodzi do konieczności interwencji o charakterze "władczym, podejmowanej przez właściwe organy administracji publicznej".

Jesienią ub.r. UOKiK oraz Państwowa Inspekcja Pracy (PIS) wysłały w tej sprawie listy do 315 producentów i dystrybutorów suplementów diety. Chodzi przede wszystkim o to, aby reklama suplementów nie przypisywała im właściwości leczniczych lub sugerowała, że są remedium na liczne dolegliwości.

Tymczasem Polacy kupują suplementy na potęgę. Tylko w I połowie 2015 r. wydali na suplementy 1,54 mld zł, kupując ich 94,5 mln opakowań. To o 10 mln opakowań więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej.

Ilona Mrozowska 1820 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.