Tesco notuje wzrost sprzedaży LfL

Z opublikowanych przez detalistę wyników finansowych za okres 19 tygodni zakończony 9 stycznia br. wynika, że sprzedaż LfL Grupy wzrosła o 0,4 proc. co jest pierwszym odnotowanym wzrostem od ponad czterech lat.

Łączne przychody ze sprzedaży Tesco przy stałym kursie były podobne do tych z ubiegłego roku. Jednak sprzedaż spadła o 2,2 proc. co zdaniem detalisty jest odzwierciedleniem słabości funta zwłaszcza w Europie.

W okresie bożonarodzeniowym (6 tygodni) sprzedaż LfL Tesco w Wielkiej Brytanii wzrosła o 1,3 proc., a całej grupy o 2,1 proc. Dobre wyniki w tym okresie były widoczne we wszystkich formatach i kategoriach.

Międzynarodowe wyniki sprzedaży LfL poprawiły się zarówno w trzecim kwartale, jak i w sześciotygodniowym okresie świątecznym. Zdaniem Tesco na pozytywny wzrost sprzedaży LfL w Europie i Azji wpłynęły przede wszystkim poprawa całej oferty, a w szczególności żywności.

Joanna Hamdan 5639 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.