Grupa Metro podsumowała I kwartał 2015/2016 r.

Sprzedaż koncernu w tym czasie wyniosła 17,1 mld euro, co oznacza 1,5-proc. spadek w porównaniu do I kwartału 2014/2015 (17,3 mld euro). Natomiast sprzedaż Grupy LfL osiągnęła poziom z roku ubiegłego, czyli +0,1 proc.

Spadek sprzedaży o 1,5 proc. spowodowany był głównie zmianami kursów walutowych - zwłaszcza rosyjskiego rubla - a także zmianami w portfolio Grupy.

W I kwartale 2015/16 koncern otworzył łącznie 11 nowych sklepów w 8 krajach: 5 Metro Cash & Carry i 6 sklepów pod szyldem Media-Saturn. Spośród nowych placówek 5 znajduje się w najważniejszych pod względem ekspansji dla Grupy krajach tj.: Rosji, Turcji i Indiach. Jednak z powodu zakończenia działalności Cash & Carry w Wietnamie łączna liczba sklepów Metro Cash & Carry spadła o 19. Ponadto także 2 sklepy Media-Saturn w Rosji i 1 we Włoszech zostały zamknięte.

W omawianym okresie sprzedaż Metro Cash & Carry wyniosła 8 mld euro - spadek o 2,4 proc. Jednak sprzedaż sieci w ujęciu LfL wrosła o 0,2 proc. Dobre wyniki Metro zanotowało także na rynkach: niemieckim, hiszpańskim, włoskim, czeskim i rumuńskim.

Jeżeli chodzi o sieć Media-Saturn to jej sprzedaż w I kwartale 2015/2016 wyniosła 6,9 mld euro co oznacza wzrost o 0,2 proc. W ujęciu like-for-like w omawianym okresie sieć również zanotowała wzrost. Wyniósł on 0,4 proc. Oznacza to szósty z kolei kwartał ze wzrostem sprzedaży. Sprzedaż w lokalnej walucie także wzrosła o 1,1 proc.

Joanna Hamdan 5156 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.