Ikona smaku

Marka Kamis towarzyszy konsumentom już 24 lata. Wciąż zaskakuje innowacyjnymi propozycjami. Tylko w tym roku pojawiło się 30 nowych produktów pod tą marką.

McCormick wraz z dwiema uzupełniającymi się markami – Kamis i Galeo – jest liderem ilościowym na rynku ziół i przypraw oraz musztard w Polsce. To jego aktywności oraz innowacyjności segment przypraw w znacznym stopniu zawdzięcza swój rozkwit. Rynek przypraw w Polsce jest wart 852 mln zł i rośnie rok do roku o 10 proc. (McCormick Polska za Nielsenem, sprzedaż wartościowa w okresie X 2013 – IX 2014 i X 2014 – IX 2015 w kategorii przypraw tradycyjnych jako suma segmentów: monoprzyprawy, mieszanki przypraw, marynaty, sole).
 
Nowa segmentacja
Jak wyjaśnia Iwona German, head of marketing w firmie McCormick Polska, wraz z pojawianiem się innowacji produktowych zatarł się tradycyjny podział na kategorię ziół i przypraw oraz kategorię mieszanek. Segmentacja w tej chwili odzwierciedla sposób zastosowania produktów. Stąd podział na podstawowe składniki do gotowania, czyli produkty do codziennego użytku (np. pieprz, zioła, sól) i produkty specyficzne (np. przyprawy korzenne). Osobny segment stanowią rozwiązania kulinarne, do których przynależą przyprawy (uwzględniające składnik bazowy dania, np. przyprawa do kurczaka), mieszanki – „przepis na” (służące do przygotowania konkretnego dania, np. mieszanka do spaghetti bolognese).
 – Polscy konsumenci są coraz bardziej świadomi wagi diety i aktywności fizycznej dla zdrowia i temu dedykują swoje zakupowe wybory. Szukają naturalnych produktów, ale równocześnie nie akceptują kompromisu w smaku – mówi Iwona German.
Według niej konsumenci, niezależnie od tego, czy gotują od zera, czy też przygotowują posiłki na bazie gotowych rozwiązań (np. sięgają po zupę, sos fix w proszku) oczekują najwyższej jakości naturalnych produktów. Zwracają oni większą uwagę na listę składników, a trendy takie jak: wegetarianizm, weganizm, żywność bezglutenowa są coraz silniejsze.
– Widzimy zwrot wielu konsumentów w stronę kategorii takich jak zioła i przyprawy jako produktów, które są alternatywą do stosowania soli czy cukru – dodaje.
Silnym trendem jest również powrót do smaków lokalnych. Polacy szukają więc produktów i przepisów, które nawiązują do tradycji. Iwona German podkreśla, że to właśnie Kamis jest marką dla tych konsumentów, którzy cenią wysoką jakość i chcą mieć pewność, że w kuchni uzyskają dzięki niej doskonały rezultat kulinarny.

Inspirujące smaki
McCormick Polska szybko zauważył otwartość konsumentów na nowe doznania smakowe, dlatego swoją strategię opiera przede wszystkim na innowacjach i wprowadzaniu nowych produktów i mieszanek smakowych pod marką Kamis, dbając, by zawsze były najwyższej jakości.
 – W ostatnich dwóch latach wprowadziliśmy serie limitowanych mieszanek przypraw Kamis do potraw kuchni włoskiej, azjatyckiej, amerykańskiej i meksykańskiej – czyli tych kuchni, które Polacy bardzo cenią – informuje Iwona German. Dla konsumentów szukających wyrafinowanych smaków, dużo gotujących i eksperymentujących z daniami różnych kuchni, firma ma linię premium Kamis Specialite.
 W tym roku McCormick Polska wprowadził na rynek 30 nowych produktów pod marką Kamis. W sezonie grillowym – 16 przypraw do potraw z grilla, z silną reprezentacją produktów z linii Kamis Grill Mates o wyrazistych kompozycjach smakowych przeznaczonych dla mężczyzn. W sklepach pojawiły się też trzy nowe warianty najpopularniejszych mieszanek pod marką Kamis, które otrzymały nowe, ciekawe nuty smakowe. W ten sposób powstały mieszanki przypraw takie jak przyprawa do Kurczaka złocistego z kardamonem, przyprawa do Mięsa mielonego z suszonymi pomidorami i przyprawa do Gyrosa z chili.
 Linia Kamis Specialite została powiększona o 11 nowych produktów. Są to cztery liofilizowane zioła (bazylia, pietruszka, dymka i czosnek); cztery warianty pieprzu o różnym stopniu ostrości; i najświeższe – trzy oryginalne warianty papryki: Hiszpańska Papryka Pimenton słodka i Hiszpańska Papryka Pimenton ostra oraz Papryka Węgierska słodka, które znalazły się w sprzedaży od października.
 – Wprowadzanie nowych produktów na rynek silnie wspieramy materiałami POS, promującymi nasze innowacje w punktach sprzedaży – podkreśla Iwona German.
 McCormick Polska stara się zaskakiwać konsumentów także różnymi smakami musztard. Ceniącym ostrzejsze smaki – w szczególności mężczyznom – proponuje musztardy Kamis Strong z pieprzem cayenne, Kamis Strong z ostrą gorczycą oraz Kamis Strong z ciętym chili. Bestsellerem McCormick Polska pozostaje tradycyjna musztarda Sarepska Kamis w szklanym słoiku. Firma ma też w ofercie keczupy, m.in. Kamis Ketchup Włoski.         
pw

Supermarka
Marka powstała w 1991 r. wraz z rozpoczęciem działalności firmy Kamis. Pierwszymi produktami w ofercie były pieprz i papryka. W 1993 r. na rynku pojawiły się pierwsze mieszanki przypraw Kamis, a w 1995 r. pierwsze w Polsce przyprawy w słoiczkach oraz przyprawy do grilla. W tym samym roku Kamis rozszerzył również ofertę o musztardy, które dziś można nazwać klasyką gatunku, zwłaszcza musztardę Sarepską, która wyznaczyła profil smakowy tego typu musztardy w Polsce. W 2011 r. firma Kamis została kupiona przez McCormick. W 2013 r. firma wkroczyła z produktami Kamis w kategorię fiksów. Kamis może pochwalić się tytułem Superbrands i Created in Poland Superbrands w kategorii sosy, przyprawy i oleje. McCormick Polska ma w Stefanowie jeden z najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych w regionie, dysponuje własnymi Laboratoriami Kontroli Jakości oraz Działem Badań i Rozwoju. Systemy, procesy i badania prowadzone przez firmę są jednymi z najbardziej rygorystycznych w branży. McCormick Polska dostarcza około 300 produktów na rynek detaliczny pod markami Kamis i Galeo, a także 200 produktów na rynki Rosji, Ukrainy i Rumunii.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.