Marki własne coraz bardziej doceniane

Ponad 70 proc. konsumentów ma świadomość istnienia w sieciach handlowych marek własnych, a jedna trzecia je docenia.

Jak wynika z badania ARC Rynek i Opinia zrealizowanego na zlecenie Katedry Rynku, Marketingu i Jakości Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie konsumenci lepiej oceniają produkty własne sieci handlowych, na których wyeksponowana jest nazwa sieci.

Ponadto dostępność ulubionych marek, nieobecnych w innych sklepach, jest przez konsumentów wskazywana jako trzecia najważniejsza przyczyna dokonywania zakupów w sieciach handlowych. 37 proc. badanych przyznaje, że nie warto wydawać pieniędzy na produkty codziennego użytku znanych producentów, skoro sieci handlowe mają własne, równie dobre marki takich samych produktów.

Z badania wynika także, że konsumenci zdecydowanie bardziej ufnie podchodzą do marek pochodzących od producentów niż tych stworzonych przez sieci handlowe. Jednak również w przypadku tych drugich widoczne są różnice w postrzeganiu. Konsumenci lepiej oceniają produkty marki własnej, na których eksponowana jest nazwa sieci niż produkty, w przypadku których nazwa sieci nie jest eksponowana.

Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie Katedry Rynku, Marketingu i Jakości Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (ankiety online na Epanel.pl) w sierpniu 2015 roku. Próba: N=1017 osób w wieku 18-65 lat.

(na zdjęciu marki własne Tesco)

Joanna Hamdan 4691 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.