Grupa Metro w tym roku liczy na wzrost sprzedaży

W roku finansowym 2015/2016 pomimo ciągle trudnej sytuacji gospodarczej, firma spodziewa się niewielkiego wzrostu sprzedaży ogółem.

Kolejny niewielki wzrost sprzedaży Grupa Metro przewiduje także w ujęciu like-for-like. Do wzrostu zarówno sprzedaży ogółem, jak i LfL w szczególności mają przyczynić się Metro Cash & Carry oraz Media-Saturn. Firma spodziewa się także poprawy wyników sprzedaży sieci Real w porównaniu z minionym rokiem finansowym.

Jeżeli chodzi o rok finansowy 2014/15 to zdaniem Grupy Metro był on jednym z najbardziej intensywnych i udanych faz transformacji firmy. Oprócz zmian w portfolio, takich jak sprzedaż Galerii Kaufhof, należące do Grupy pozostałe podmioty kontynuowały pozytywny trend dotyczący jej działalności operacyjnej. W roku obrotowym 2014/2015 sprzedaż Grupy Metro w ujęciu like-for-like wzrosła o 1,5 proc. natomiast sprzedaż w lokalnej walucie o 0,5 proc.

W omawianym roku finansowym Metro Cash & Carry skupiło się bardziej na potrzebach swoich profesjonalnych klientów i dzięki temu rozszerzyło działalność między innymi poprzez dostawy. Sprzedaż z tej działalności wzrosła o 13,7 proc. do 3,1 mld euro (2013/14 - 2,8 mld  euro), co stanowiło 10,6 proc. udziału Metro Cash & Carry w sprzedaży ogółem. Kolejnym krokiem było pozyskanie Classic Fine Foods (CFF), jednego z czołowych azjatyckich dostawców w branży dostarczania żywności.

Jeżeli chodzi o Media-Saturn to w roku obrotowym 2014/15 przyspieszył przekształcanie się zstacjonarnego dostawcy elektroniki użytkowej wielokanałowego detalistę.  Udział sprzedaży generowanych przez sieć online  wzrosła do ponad 8 proc. Obecnie ta linia sprzedaży Grupy Metro reprezentowana jest przez ponad 1000 stacjonarnych lokalizacji Media Markt i Saturn. Dzięki nowym formatom, takim jak Saturn Connect, Media-Saturn z powodzeniem reaguje również na trendy obecne w tradycyjnym handlu detalicznym.


Joanna Hamdan 4916 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.