Eurial: Polacy kupują coraz więcej kozich serów

- Według najnowszych danych Nielsena kategoria serów kozich osiągnęła sprzedaż około 1500 ton rocznie, co daje im 10-proc. udział ilościowy w całej kategorii serów w Polsce - informuje Krzysztof Samborek, general manager w firmie Eurial Polska.

- Od samego początku, czyli od roku 2000 sprzedajemy produkty kozie w Polsce, ale mniej więcej od 3-4 lat notujemy zwiększone nimi zainteresowanie - mówi Krzysztof Samborek, general manager w firmie Eurial Polska. - Sądzę, że są dwie główne tego przyczyny. Pierwsza to właściwości prozdrowotne samego produktu oraz ich łatwe przyswajanie przez organizm, druga - rosnąca świadomość konsumencka oraz otwarcie się na inne doznania kulinarne - mówi Krzysztof Samborek.

Podaje, że według najnowszych danych Nielsena [MAT Sep 2015] kategoria serów kozich osiągnęła sprzedaż około 1500 ton rocznie, co dało im 10-proc. udział ilościowy w całej kategorii serów w Polsce. Obroty przekroczyły 74 mln zł. Rodzima produkcja odpowiada za ok. 8 proc. całego segmentu w ujęciu ilościowym. Pozostała część to import, głównie z Francji, Holandii i Hiszpanii. Eurial jako jeden z największych producentów na świecie sprzedaje swoje produkty na ponad 54 rynki, w tym w naszym kraju. Eurial Polska odpowiada za 40 proc. importu serów francuskich, w tym również serów kozich.

 

 

Ilona Mrozowska 1747 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.