Selgros zmienia oblicze

Nowe logo, kolejne odnowione hale, zmiana nazwy firmy - koniec roku obfituje w Selgrosie w wiele zmian.

Oficjalna premiera nowego logo Selgros Cash & Carry, które ma teraz biało-czerwone barwy, odbyła się 2 listopada. Firma oczekuje, że wprowadzona zmiana przyczyni się do wzrostu znajomości i rozpoznawalności marki, a także umocni jej pozycję na polskim rynku FMCG. Nowe oznaczenie pojawiło się m.in. na wydawanych teraz kartach klienta, przy czym dotychczasowe zachowują ważność. Lada moment firma ma wprowadzić dodatkowo karty klienta w wersji mini.
 
Radom jak nowy
Od 2011 r. Selgros stopniowo odnawia wszystkie hurtownie. Inwestuje m.in. w przebudowę hali sprzedaży, wzbogacenie asortymentu. Koszt modernizacji jednego obiektu waha się między 10 a 15 mln zł.
 Jako trzecią zmodernizowano w tym roku hurtownię w Radomiu, która funkcjonuje w tym mieście od 2000 r. W połowie listopada otwarto ją po remodelingu. Zmieniono organizację przestrzeni oraz wizualizację i ekspozycję towarów. Wydzielono także osobne strefy produktów świeżych, m.in. nabiału, mięsa i wędlin oraz nowe stoiska z pieczywem z własnego odpieku, owocami i warzywami na wagę, a także wyrobami z Wędzarni Selgros.
 Hurtownik niezwykle mocno postawił na stworzenie modelowego stoiska rybnego. We wszystkich odnowionych halach, w tym w radomskiej, dział ten znacznie rozbudował. Wśród ryb morskich i oceanicznych w ofercie są m.in.: dorsz, flądra, halibut, łosoś, makrela i śledź. Dostępne są także ryby słodkowodne, w tym: amur, jesiotr, karp, pstrąg, sandacz czy szczupak. Całość uzupełnia wybór owoców morza, m.in. z krewetkami, kalmarami, małżami i ostrygami.
 W dniu otwarcia hurtowni w Radomiu dla klientów przygotowano wiele atrakcji, w tym promocje cenowe. Co pięćdziesiąte zakupy były gratis, a co setne nagrodzono odtwarzaczami Blu-ray. Podobnie było w dniu otwarcia po remodelingu warszawskiej hurtowni przy ulicy Połczyńskiej. Hala działająca tu od 2005 r. od września tego roku pracuje w nowej odsłonie.
W przyszłym roku, kiedy zostaną odnowione hale Selgros Cash & Carry w Białymstoku i Gdańsku, procesu remodelingu będzie zakończony.
– Nasi klienci są zadowoleni ze zmian, które wprowadzamy. Zakupy są łatwiejsze, a asortyment bogatszy – mówi Cezary Furmanowicz, dyrektor działu marketingu Selgrosa. – Cieszy ich szczególnie dostępność szerokiej gamy świeżych produktów najwyższej jakości, w tym świeżych ryb i owoców morza – dodaje Furmanowicz.
 Zadowolenie klientów ma przełożenie na wzrost obrotów. Przykład – zmodernizowana trzy lata temu hala Selgros Warszawa – Białołęka. – Notujemy systematyczne wzrosty sprzedaży LfL. Oczywiście nie są one duże, ale rynek jest trudny – tłumaczy Mirosław Pietrusiński, dyrektor hali.
– Zwiększyła się także o 10 proc. r./r. liczba klientów odwiedzających halę. Imponujący, bo aż 40-proc. r./r., jest wzrost sprzedaży ryb – dodaje.
 
Teraz jest Transgourmet
Aby podkreślić przynależność do europejskiej firmy, dwa miesiące temu spółka Selgros zmieniła nazwę na Transgourmet Polska. Dodatkowo uruchomiono nowy kanał sprzedaży Transgourmet Foodservice specjalizujący się w dowozach produktów spożywczych i przemysłowych, m.in. do hoteli, gastronomii, firm cateringowych, klientów sieciowych HoReCa i zbiorowego żywienia. Towarzyszyło temu otwarcie centrum dystrybucyjnego w Ożarowie Mazowieckim. Zmiana nazwy firmy nie oznacza zmiany nazw hurtowni.
Firma zainwestowała do tej pory w Polsce ponad
1,2 mld zł. Prowadzi 16 hurtowni samoobsługowych, zlokalizowanych w: Białymstoku, Bytomiu, Gdańsku, Gliwicach, Lublinie, Łodzi (2 hale), Katowicach, Krakowie, Poznaniu (gdzie mieści się centralne biuro firmy), Radomiu, Szczecinie, Warszawie (2 hale) i we Wrocławiu (także 2 hale), oraz magazyn obsługujący klientów Transgourmet (segment HoReCa). Docelowo w Polsce ma działać 20 hal.
W przyszłym roku Selgros chce uruchomić trzecią halę w stolicy. Na razie nie ujawnia szczegółów. – Inwestycja na pewno zostanie zrealizowana w 2016 r. – zapewnia jedynie Furmanowicz. Według niego w samej Warszawie jest miejsce nawet na cztery hale Selgros.
Firma zatrudnia ok. 4 tys. pracowników. W ubiegłym roku Selgros uruchomił sprzedaż internetową poprzez stronę Selgros24.pl. Wirtualny sklep oferuje ponad 24 tys. produktów, co stanowi ponad połowę asortymentu dostępnego w halach cash & carry. Katarzyna Pierzchała

Katarzyna Pierzchała 1548 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.