Eurocash kupuje Polską Dystrybucję Alkoholi

Tuż przed Wigilią Grupa Eurocash zawarła przedwstępną umowę nabycia 100 proc. udziałów w spółce Polska Dystrybucja Alkoholi (dawniej Jantoń Dystrybucja), zajmującej się handlem hurtowym napojami alkoholowymi na terenie województw: łódzkiego, mazowieckiego, świętokrzyskiego i małopolskiego.

- Sprzedaż spółki to kolejny etap naszych planów rozwojowych. Od dłuższego czasu deklarowaliśmy, że zamierzamy skupić się na produkcji i sprzedaży wyrobów winiarskich pod brandami spółki Jantoń, będącej jednym z liderów w branży winiarskiej – tłumaczy Jacek Jantoń, prezes zarządu spółki Jantoń.

Przejęcie spółki Polska Dystrybucja Alkoholi (PDA) to też kolejny krok w realizacji strategii rozwoju Grupy Eurocash poprzez aktywną konsolidację rynku hurtowego w Polsce.

– Rozwój formatu dystrybucji alkoholu jest dla naszej Grupy ważnym elementem wzmacniania i poprawy konkurencyjności niezależnych sklepów, gdyż jest to dla nich kluczowa kategoria, pozwalająca na konkurowanie ze sklepami wielkoformatowymi zarówno asortymentem, jak i ceną – wyjaśnia Luis Amaral, prezes Grupy Eurocash (na zdjęciu).

Polska Dystrybucja Alkoholi zanotowała w 2014 r. obroty na poziomie 268 mln zł. W tym samym roku łączna sprzedaż Grupy Eurocash wyniosła blisko 17 mld zł, z czego prawie 2,1 mld zł (około 12 proc.) stanowiła sprzedaż w formacie Eurocash Alkohole (dawniej Premium Distributors), obejmująca dystrybucję napojów alkoholowych na terenie całej Polski.

Zawarcie ostatecznej umowy zakupu PDA przez Grupę Eurocash uzależnione jest m.in. od uzyskania zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

 

Katarzyna Pierzchała 1332 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.