Visa, Orlen i Biedronka chwalą się sukcesem wspólnej akcji

51 proc. osób, które otrzymały kody, skorzystało z promocji.

Od od 18 maja do 28 czerwca br. trwała wspólna akcja marketingowa polskiego oddziału organizacji płatniczej Visa Europe koncernu paliwowego PKN Orlen oraz sieci dyskontów Biedronka (Jeronimo Martins). Była to największa jak do tej pory promocja płatności bezgotówkowych Visa w Polsce.

Za zakupy na stacjach Orlenu i w sklepach Biedronka opłaconych kartami Visa konsumenci otrzymywali kody, które po zarejestrowaniu mogli wykorzystać na zakupy u partnerów akcji: Allegro, C&A, Cinema City, Intersport, Praktiker, Telepizza oraz PKN Orlen. Kody mogli zrealizować do końca lipca br.

Organizatorzy akcji chwalą się, że 51 proc. osób, które otrzymały kody, skorzystało z promocji. Promocja przełożyła się na wzrost liczby klientów u detalistów będących partnerami przedsięwzięcia. W sieci Telepizza trzeba nawet było zatrudnić dodatkowy personel, aby na czas obsłużyć wszystkich chętnych.

Promocja otrzymała wsparcie marketingowe. Spoty reklamowe ze szczegółami kampanii były emitowane w ogólnopolskiej telewizji, wykorzystywane były też nośniki reklamy zewnętrznej. Aktywną komunikację prowadzili także partnerzy – zarówno Biedronka i Orlen, jak i detaliści, u których można było zrealizować kupony promocyjne. Podczas promocji wykorzystano łącznie prawie 15 tys. plakatów i niemal 7 mln ulotek. Dodatkowo e-maile do swoich użytkowników wysłało Allegro, a Telepizza nadrukowała informację o promocji na pudełkach, w których dostarczana jest pizza. O promocji informowały swoich klientów również banki członkowskie Visa Europe.

Maciej Burlikowski 36 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.