Społem promuje polskie produkty

Jutro, czyli we wtorek 22 października, w sklepach Społem rusza ogólnopolska akcja organizowana przez Stowarzyszenie PEMI, która ma na celu zachęcenie klientów do zakupu rodzimych produktów.

Ulotki i i plakaty informacyjne zamieszone w prawie 1000 sklepów sieci Społem w całej Polsce mają objaśniać konsumentom korzyści wynikające z kupowania polskich produktów oraz tłumaczyć im, jak rozpoznawać rodzime wyroby na sklepowych półkach.

Stowarzyszenie PEMI, które jest pomysłodawcą akcji, przygotowało 10 tys. takich plakatów informacyjno-edukacyjnych oraz 200 tys. ulotek informacyjnych. Otrzyma je każdy klient sklepu Społem, który zrobi zakupy między 22 październikiem a 22 listopada (akcja trwa miesiąc).

Według badań przeprowadzonych przez Stowarzyszenie PEMI w 2012 r., organizatora akcji „590 powodów, dla których warto kupować polskie produkty”, tylko połowa konsumentów szuka na opakowaniu informacji, czy dany produkt pochodzi z Polski. Pozostała połowa robi to bardzo rzadko lub w ogóle.

– Wydając złotówkę na polski produkt, do rodzimej gospodarki w formie pensji, emerytur, funduszy, z powrotem wraca nawet 60 groszy. Wydając natomiast złotówkę na produkt zagraniczny, wraca do nas raptem około 20 groszy. To znaczna różnica – mówi Mirosław Januszewski, prezes Stowarzyszenia PEMI.

Stowarzyszenie postanowiło więc zorganizować kolejną akcję edukacyjną, tym razem z siecią sklepów Społem.

 

Ilona Mrozowska 1894 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.