Dyskonty dla starszych

Młodzi i wykształceni Polacy zwracają uwagę głównie na jakość produktów.

 

Firma GfK Polonia przeprowadziła na zlecenie Loyalty Partner Polska, operatora programu bonusowego Payback, kompleksowe badanie konsumentów pod nazwą Payback Consumer Monitor.

Wynika z niego, że Polacy najchętniej chodzą na zakupy spożywczo-kosmetyczne do dyskontów (28 proc.), ogólnospożywczych sklepów osiedlowych (26 proc.) i hipermarketów (21 proc.).

Wśród klientów hipermarketów najwięcej jest osób młodych, od 18. do 35. roku życia, podczas gdy do dyskontów chodzą ci po 36. roku życia. W sklepach osiedlowych najczęściej kupują osoby po 56. roku życia.

Według danych uzyskanych w Payback Consumer Monitor Polacy są coraz bardziej świadomymi konsumentami. 67 proc. sprawdza datę ważności, 59 proc. porównuje cenę w kasie z tą, którą widziało na półce. 69 proc. trzyma się listy zakupów, nie kupując nic ponad nią.

Polscy klienci, podejmując decyzje zakupowe, zwracają uwagę przede wszystkim na cenę (68 proc.) i świeżość (61 proc.) oraz jakość produktów (49 proc.). Tylko 25 proc. jako istotny warunek zakupu wskazuje smak. Z ogółu wyróżniają się osoby młode, od 26-33 lat, wykształcone oraz single – tacy klienci przedkładają jakość nad cenę.

 

 

 

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.