Rośnie sprzedaż wódek Krupnik i Sobieski

Krupnik Vodka w Polsce w segmencie mainstream, Sobieski w USA na półce premium.

W niespełna rok od debiutu Krupnik wypracowuje już 8,4 proc. ilościowej sprzedaży wódki w Polsce (Grupa Sobieski za Nielsenem). Pod względem wielkości sprzedaży Krupnik jest już więc drugą marką wódki w kraju (nr 1 pozostaje Czysta De Lux Żołądkowa Gorzka).

Krupnik to wódka ze średniej półki cenowej, która zadebiutowała na rynku w marcu 2010 r. Według Grupy Sobieski Polacy coraz częściej wybierają te marki, które przede wszystkim są przystępne cenowo.

- Krupnik pozwolił Grupie na znalezienie dodatkowych źródeł dochodu - przyznaje Krzysztof Tryliński, dyrektor generalny Grupy Sobieski.  Zapowiada, że w najbliższych tygodniach na rynku pojawi się nowy wariant tej wódki.

Ubiegłoroczna sprzedaż wódki Sobieski za oceanem okazała się wyższa w stosunku do 2009 r. o ok. 50 proc., a tym samym przekroczyła 7,8 mln l. Grupa Sobieski zakłada, że w 2012 r. – po pięciu latach od debiutu Sobieski Vodka w USA – sprzedaż na tym ryku zbliży się do poziomu 18 mln l rocznie. Sobieski to wódka pozycjonowana w segmencie cenowym premium.

 

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.