Grupa Metro stawia na Media Markt/Saturn i cash & carry

Międzynarodowa ekspansja będzie dotyczyć głównie tych dwóch sieci.

 

Podczas konferencji finansowej Eckhard Cordes, prezes Metro, zapowiedział uruchomienie w tym roku ponad 40 hal Metro Cash & Carry i ponad 70 Media Markt/Saturn. Plany dotyczące Reala mówią o około 5 nowych hipermarketach. Głównymi kierunkami ekspansji będą Europa Wschodnia i Azja, skoncentruje się ona szczególnie w Rosji, Chinach, Indiach. Do Indonezji Metro zamierza wejść z formatem cash & carry w 2012 r.

Na tegoroczne inwestycje grupa przeznaczyła ok. 2,2 mln euro, o 0,5 mld euro więcej niż rok temu. Równocześnie spodziewa się wzrostu obrotów o 4 proc. i zysku o 10 proc.

Rok 2010 grupa zakończyła z 67,3 mld euro przychodów ze sprzedaży i zyskiem w wysokości 2,4 mld euro, o 19,3 proc. wyższym niż w 2009 r.  – Osiągnęliśmy rekordowy zysk podczas największej restrukturyzacji w historii przedsiębiorstwa i pod koniec poważnego kryzysu gospodarczego – powiedział Cordes.

Metro Cash & Carry z obrotami w wysokości 31,1 mld euro jest największą siecią grupy. Wzrosły one o 1,6 proc., przy czym w Niemczech spadły o 2,8 proc. Media Markt i Saturn zwiększyły przychody ze sprzedaży o 5,6 proc. do 20,8 mld euro, natomiast Real – o 1,8 proc., do 11,5 mld euro. – Po raz pierwszy w Europie Wschodniej wypracowaliśmy zysk we wszystkich krajach poza Ukrainą – podkreślił prezes grupy.

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.