Kingfisher zwiększa tempo

Właściciel Castoramy - firma Kingfisher - ma ambitne plany ekspansji zagranicznej. Polska trzecim rynkiem w grupie.

Największy europejski operator sieci sklepów budowlanych Kingfisher ma ambitne plany rozwoju na najbliższy rok. Zamierza rozbudować liczącą 856 placówek sieć do 1,1 tys. sklepów. W centrum zainteresowania są Indie, Indonezja, Brazylia i Europa Środkowo-Wschodnia. Inwestycje dotyczyć też będą sklepu internetowego oraz rozbudowy asortymentu marek własnych, co ma zwiększyć rentowność biznesu.

W zakończonym 29 stycznia roku finansowym Kingfisher miał 491 mln funtów zysku, o 28 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk operacyjny wzrósł do 698 mln funtów z 623 mln funtów. Sprzedaż lekko spadła do 10,45 mld funtów, z 10,5 mld rok wcześniej. To głównie efekt niższych obrotów na dwóch największych rynkach firmy - Wielkiej Brytanii i Irlandii (liczonych łącznie) oraz we Francji. W Polsce sprzedaż wzrosła z 1,012 mld funtów do 1,062 mld.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.