Smithfield: w Polsce niższy zysk

Amerykański producent wyrobów mięsnych zwiększył w III kwartale roku obrotowego (kończącego się w kwietniu) obroty i zyski. W Polsce spadły marże i zysk.

Do Smithfielda należy Animex, a z nim marki Morliny i Krakus. W III kwartale, obejmującym listopad, grudzień i styczeń, zysk spółki był niższy od tego sprzed roku z powodu niższych marż. I to pomimo rekordowych obrotów. – Marże w Polsce znalazły się pod presją z powodu niższych cen żywych zwierząt i wyższych kosztów chowu – napisano w komunikacie.

Także w Rumunii zyski były niższe od ubiegłorocznych. Koncernowi udało się natomiast podnieść rentowność biznesu w Meksyku. Poza wymienionymi krajami Smithfield Foods obecny jest w Wielkiej Brytanii i krajach Europy Zachodniej.

Cały koncern uzyskał w III kwartale roku finansowego obroty w wysokości 3,2 mld dol., o 10 proc. wyższe niż przed rokiem, a zysk netto wzrósł do 202,6 mln dol. ze 165,3 mln dol. Na wynik ten miały jednak wpływ zdarzenia jednorazowe, takie jak odszkodowanie za pożar – w wysokości ponad 120 mln dol.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.