Lidl pnie się w górę

O 4 proc. wzrosły w 2010 r. obroty Lidla. Mimo wzrostu zadłużenia firma nie ma problemów z finansowaniem inwestycji i rozwoju.

W ubiegłym roku Lidl znów odnotował wzrost. Po spowodowanej obniżkami cen stagnacji w 2009 r. dyskonterowi udało się zwiększyć sprzedaż o 4 proc. do łącznej kwoty 37,5 mld euro (z 36 mln euro rok wcześniej). W rodzimych Niemczech wzrost był nieznacznie niższy, wyniósł 3,8 proc., co i tak uczyniło Lidla lokomotywą niemieckiego rynku dyskontów. Jak podaje "Lebensmittel Zeitung", do wzrostu przyczyniło się m.in. otwarcie w 2010 r. 50 nowych sklepów.

Niedawno Lidl Stiftung opublikował oficjalne dane finansowe za rok 2009/2010 (zakończony 28 lutego). Nie obejmują one jednak wszystkich danych, bo jest to sprawozdanie jednostkowe, a nie skonsolidowane, daje jednak punkt odniesienia.

Zgodnie z tymi danymi obroty wyniosły 31,5 mld euro. Różnica z faktycznie osiągniętymi przed rokiem 36 mld euro wynika z faktu, że sprawozdanie uwzględnia zagraniczne obroty jedynie na towarach dystrybuowanych centralnie. Produkty wytworzone na rynki zagraniczne poza granicami Niemiec nie są uwzględniane. Wynik przed podatkami i odsetkami wyniósł 970 mln euro, wynik netto 665 mln euro.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.