Makarony wierzą w Tenczynek

Marka ma być znana nie tylko na południu kraju, ale także w całej Polsce.

Dzięki

nabyciu Tenczynka Grupa Makarony Polskie wchodzi w nowy dla siebie segment rynku, czyli soki owocowe i przetwory warzywne (również marynaty). - Obecnie nie planujemy zmniejszenia asortymentu, chociaż oczywiście w przyszłości nie możemy wykluczyć zmian. Nabycie Tenczynka traktujemy  jako rozszerzenie i uzupełnienie naszej oferty – zapewnia Paweł Nowakowski, prezes Grupy Makarony Polskie.

Grupa przejęła m.in. markę Tenczynek, receptury oraz całą linię produkcyjną, ale bez należących do firmy nieruchomości i fabryki. Produkcja ma zostać przeniesiona do zakładu Makaronów Polskich w Stoczku Łukowskim.

- Skala produkcji w Tenczynku była zbyt mała, co powodowało, że nieopłacalne jest jej kontynuowanie. Rok 2010 Tenczynek zakończył stratą, mimo że spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 14,8 mln zł – tłumaczy Paweł Nowakowski. Dzięki przeniesieniu produkcji do Stoczka, w którym dzisiaj wytwarzane są dania gotowe, dżemy, konserwy, pasztety i smalce, Grupa chce obniżyć koszty związane z produkcją wyrobów pod obydwiema markami (Stoczek i Tenczynek). Większość załogi fabryki w Tenczynku przejdzie do Stoczka.

Makarony Polskie kupiły Tenczynek od spółki Gardenau w lutym br. Zarząd Makaronów szacuje, że w 2011 r. Tenczynek wypracuje 10 mln zł przychodów ze sprzedaży.

– Marka ma potencjał, bo znana jest głównie na południu kraju. Chcemy, żeby stała się marką ogólnopolską – mówi prezes Nowakowski.

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.