Carrefour pozbywa się Dia i nieruchomości

Silna ekspansja i cięcie kosztów to plany firmy na 2011 r.

 

 

W tym roku francuski gigant zamierza wyraźnie zwiększyć swoje przychody i zysk operacyjny.

W tym celu chce nadal restrukturyzować swoje europejskie hipermarkety. Stawia na dalszy rozwój formatu Carrefour Planet. Planuje też rozwijanie innych konceptów pod szyldem Carrefour i otwarcie około 800 sklepów, głównie na swoich rozwiniętych rynkach. Trzyletni plan transformacji sieci ma przynieść około 480 mln euro oszczędności.

Jednym ze sposobów na wsparcie planu ma być sprzedanie 100 proc. udziałów w dyskontowej sieci Dia oraz 25 proc. nieruchomościowej spółki Carrefour Property. Oba pomysły muszą być jednak zatwierdzone przez akcjonariuszy, którzy spotkają się pod koniec czerwca.

 

- To pozwoli nam skoncentrować się na marce Carrefour i korzystać z  rzeczywistej wartość naszego portfolio nieruchomości. Jesteśmy na dobrej drodze do zakończenia przeobrażeń i maksymalizacji wartości dla naszych akcjonariuszy. – powiedział Lars Olofsson, prezes Carrefoura.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.