Strategia Eko się sprawdza

Eko Holding opublikował wyniki za 2010 r.

 

Grupa odnotowała 4,6-proc. wzrost przychodów ze sprzedaży, do 1,26 mld zł. Dwucyfrowo – o 11,6 proc. – zwiększył się także jej zysk netto, który wyniósł 22,03 mln zł.

– Wyniki wskazują na to, że nasza strategia się sprawdza. Chociaż sytuacja na rynku nie była łatwa i w zasadzie w ciągu 20 lat mojego zajmowania się handlem był to najtrudniejszy rok, nam udało się osiągnąć dobre wyniki, a w IV kwartale nawet przegonić rynek – mówił Krzysztof Gradecki, prezes Eko Holdingu.

Chociaż segment dystrybucyjny grupy ucierpiał na spadku sprzedaży w ciągu ostatnich trzech miesięcy 2010 r. (podobnie jak reszta branży drogeryjnej), Eko Holding chwali się tym, że w jego przypadku spadek był stosunkowo mały. W IV kwartale obroty dystrybucyjnej części firmy okazały się niższe o 5,8 proc. niż rok wcześniej, a w skali całego roku spadły o 2,2 proc.

Sytuację grupy na koniec 2010 r. poprawiły świetne wyniki segmentu detalicznego, który w ostatnim kwartale ub.r wypracował 19,7-proc. wzrost obrotów, a w całym roku – 7,9-proc.

– Rozwinęliśmy działy ekspansji, które rozbudowują sieć sklepów w bardzo dobrych lokalizacjach. Nadal aktywnie powiększamy naszą grupę przez akwizycje, w IV kwartale przejęliśmy sieć Gezet – dodał Krzysztof Gradecki. Właśnie ekspansji sieci, jego zdaniem, segment zawdzięcza sukces, choć wspomina również o poprawie sprzedaży w tych samych sklepach – w IV kwartale o 4 proc., a w skali roku o 1,6 proc.

Segment detaliczny Eko Holdingu, którego skonsolidowane obroty stanowią 70 proc. przychodów Grupy,  stanowi obecnie 11 spółek (w większości firma ma 100 proc. udziałów). Prowadzą one na południu i zachodzie kraju ponad 270 sklepów własnych pod marką Eko i ponad 620 sklepów franczyzowych. Część hurtowa – Polska Grupa Drogeryjna – podzielona jest na 8 spółek regionalnych obejmujących całą Polskę i dysponujących 20 tys. mkw. powierzchni magazynowej. Do poszerzenia zasięgu dystrybucji o północno-wschodnie rejony Polski przyczyniło się przejęcie w 2010 r. firm Lester i Godlewski Carpe Diem, na bazie których stworzono oddział warszawski.

W 2011 r. firma zamierza kontynuować przejęcia w obu segmentach, rozwój sieci detalicznych i rozbudowę struktur logistycznych.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.