Do 375 mln euro na rozwój Biedronek

Jeronimo Martins opublikowała swoje oficjalne wyniki za 2010 r.

Grupa chwali się przede wszystkim 23,6-proc. wzrostem EBITDA (do 652,6 mln euro) i 40-proc. zwiększeniem zysku netto (do 281 mln euro). Przychody ze sprzedaży wyniosły 8,7 mld euro, co oznacza, że były o prawie 19 proc. wyższe niż w 2009 r.

Do sukcesu po raz kolejny najbardziej przyczyniły się polskie Biedronki, które odpowiadają za 60 proc. EBITDA Grupy.

Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciel sieci, zanotował przy uwzględnieniu różnic kursowych obroty rzędu 4,8 mld euro, czyli o ponad 29 proc. wyższe niż rok wcześniej. W złotówkach przychody ze sprzedaży wyniosły 19,2 mld, a wzrost – 19,5 proc.

W 2010 r. portugalska Grupa wydała na inwestycje 434 mln euro, z czego ponad 62 proc. przypadło polskim sklepom. W tym roku zamierza nawet zwiększyć zaangażowanie w rozwój Biedronki. Na otwarcie 200 nowych sklepów i wsparcie sprzedaży Jeronimo Martins przeznacza w 2011 r. 75 proc. swojego budżetu inwestycyjnego, który ma wynieść do 500 mln euro.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.