Nestlé zwiększa sprzedaż

W 2010 r. szwajcarski gigant miał wyższe przychody niż rok wcześniej. Jednak wzrost zysku netto odnotował tylko dzięki jednorazowej sprzedaży aktywów.

Największy dostawca żywności na świecie ogłosił wyniki za 2010 rok. Przychody z działalności kontynuowanej wzrosły o 6 proc. – więcej, niż spodziewali się analitycy (prognoza mówiła o 5,5 proc.). Organicznie sprzedaż wzrosła o 6,2 proc., a ogółem obroty grupy zwiększyły się o 2 proc., do 109,7 mld franków szwajcarskich.
Zysk netto wyniósł 34,2 mld franków szwajcarskich, ale wynik ten uwzględnia sprzedaż udziałów w Alconie. Bez uwzględnienia tego zdarzenia wynik netto wyniósłby 9,7 mld franków szwajcarskich i był niższy od osiągniętego w 2009 r. zysku na poziomie 10,4 mld franków szwajcarskich.
Najważniejszymi rynkami dla Nestlé są obie Ameryki, gdzie sprzedaż przekroczyła 34 mld franków szwajcarskich. Szybszy wzrost osiągnął jednak region Azji, Oceanii i Afryki, gdzie organicznie sprzedaż wzrosła o 8,7 proc. Nestlé planuje 5-6 proc. wzrost sprzedaży na 2011 r.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.