L'Oréal zwiększa zyski i obroty

Francuski producent kosmetyków zarobił w 2010 roku 2,24 mld euro - o prawie 19 proc. więcej niż rok wcześniej.

L'Oréal zwiększył też rentowność, bo obroty koncernu wzrosły, ale "tylko" o 11,6 proc., do 19,5 mld euro. Pomijając wpływ kursów walutowych i konsolidacji, sprzedaż wzrosła o 5,6 proc., przy czym najlepiej poradziły sobie tzw. "nowe rynki", gdzie wzrost wyniósł 11,3 proc. Największą dynamikę sprzedaży przyniosły producentowi rynki Ameryki Południowej i Azji, w tym Argentyna i Indie. Europa Środkowo-Wschodnia zwiększyła sprzedaż o ponad 8 proc., głównie dzięki Rosji i Ukrainie. W Polsce wzrost był raczej umiarkowany – wyniósł 1,2 proc.

Szczególnie dobrze radziły sobie luksusowe marki, takie jak Yves Saint Laurent, Lancome czy Giorgio Armani. W 2011 roku koncern spodziewa się dalszego wzrostu obrotów i zysków.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.