Karpatka należy się Rieber Foods

Wyłączne prawo do stosowania zarejestrowanego znaku towarowego Karpatka ma Rieber Foods Polska.

Wyrok Sądu Apelacyjnego w Krakowie zakończył dwunastoletni proces sądowy między Rieber Foods Polska a Dr. Oetkerem.

W 1995 r. znak towarowy Karpatka został zgłoszony przez Rieber Foods Polska do Urzędu Patentowego i objęty ochroną prawną. Rok później Dr. Oetker wprowadził na rynek produkt o tej samej nazwie i, według Rieber Foods, szacie graficznej opakowania podobnej do grafiki produktu Delecty (Karpatka Rieber Foods firmowana jest marką Delecta). Sprawa trafiła do sądu i swój finał znalazła dopiero w końcu 2010 r.

Karpatka Delecty jest liderem swojej kategorii, czyli kremów i ciast typu karpatka. W handlu tradycyjnym udział ten wynosi 74,4 proc., a w handlu nowoczesnym – 65,1 proc. wartościowo (Rieber Foods za Nielsenem, X-XI 2010 r.).

Obecnie na rynku operują producenci, którzy wprowadzają do obrotu wyroby pod nazwą Karpatka. Rieber Foods Polska rozważa podjęcie kroków prawnych również w stosunku do tych firm.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.