Kamis nie spoczywa na laurach

Producent utrzymuje swój wartościowy udział w rynku przypraw i ma nadzieję umocnić pozycję.

- Rynek staje się coraz bardziej konkurencyjny, a konsument wymagający. Nie spoczywamy więc na laurach – inwestujemy w dalszy rozwój, innowacje, komunikację. To przecież marka Kamis wdraża i rozwija nowe segmenty produktów w obrębie kategorii, jak choćby subbrand Kamis Fit up! – mówi Sylwia Kalska, PR manager w firmie Kamis.

W 2010 r. łączny udział przypraw Kamis i Galeo w rynku przypraw tradycyjnych, czyli jednorodnych i mieszanek specjalistycznych, wyniósł 44 proc. wartościowo. - Ten poziom utrzymywany jest od kilku lat – mówi Sylwia Kalska, powołując się na dane MEMRB (dane obejmują kanał nowoczesny, tradycyjny i dyskonty).

Kamis to marka premium, Galeo reprezentuje średnią półkę cenową. - Dwie marki pozycjonowane w dwóch różnych segmentach pozwalają nam dotrzeć do zróżnicowanych grup docelowych. Strategia ta ma zapewnić nam dalszy rozwój i wzrost penetracji kategorii – stwierdza Sylwia Kalska.

W ostatnich latach zmianie uległa struktura rynku przypraw tradycyjnych w Polsce. Największą dynamikę sprzedaży odnotowują specjalistyczne mieszanki przyprawowe i to one są głównym motorem wzrostu rynku.

- Obok gotowych konceptów kulinarnych na bazie przypraw i ziół typu linia Kamis Danie ze smakiem mieszanki specjalistyczne są najbardziej perspektywiczną kategorią przypraw w Polsce - ocenia Kalska. Dodaje, że zbliża się właśnie sezon grillowy, który dla całego rynku przypraw jest bardzo ważny, także dla Kamisu, lidera w kategorii przypraw do grilla.

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.