Spada sprzedaż Aldiego

Operator dyskontów Aldi stracił w ub.r. w Niemczech 1 proc. obrotów. I nie udało mu się pozyskać nowych klientów.

Do tego dotychczasowi klienci Aldiego odwiedzali sklepy sieci rzadziej i średnio zostawiali w kasie mniejsze kwoty niż w roku 2009. Jak podaje "Lebensmittel Zeitung", powołując się na badania GfK, 110 mln euro obrotów odpłynęło w 2010 r. do innych sieci dyskontowych, a 140 mln euro - do Edeki i Rewe. Według GfK świadczy to o powrocie klasycznych supermarketów do łask niemieckich konsumentów kosztem sklepów dyskontowych. Najbardziej zyskały na tym właśnie Edeka i Rewe.

Lidl, największy konkurent Aldiego, zwiększył wprawdzie obroty o 3,8 proc., ale jednocześnie wzrosła też liczba sklepów sieci - o 3,6 proc., a wiele już istniejących placówek rozbudowano. - To czyni sukces Lidla względnym - komentuje GfK.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.