Auchan: nowy format w centrum miast

Francuski koncern planuje uruchomienie nowego typu sklepów w centrach miast. Rusza pierwszy sklep pod szyldem A2 Pas.

Nazwa nowej sieci odzwierciedla jej koncepcję. A2 Pas znaczy "tylko dwa kroki stąd". Pierwszy sklep sieci śródmiejskich placówek ruszył na początku lutego w Paryżu. Na 550 mkw. oferuje 5500 produktów. Jeszcze w tym roku mają powstać kolejne sklepy tej marki we francuskiej stolicy. Do 2015 r. operator chce mieć 50 tych niewielkich placówek w centrach miast. Celem koncernu jest pozyskanie dobrych lokalizacji i samodzielnych operatorów do współpracy.

Auchan wkracza na rynek, na którym dawno już obecni są jego konkurenci – Leclerc Express, U Express, Intermarché Express. W tym kierunku idzie też Carrefour City. Francuscy operatorzy sieci próbują w ten sposób wynagrodzić sobie słabnące zyski z sektora hipermarketów, do których Francuzi coraz mniej chętnie zaglądają.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.