Imperial Tobacco zarabia na tytoniu luzem

Producent wyrobów tytoniowych zwiększył sprzedaż dzięki coraz większej popularności tytoniu luzem. Jednym z krajów, w których odnotowano zauważalny wzrost sprzedaży tytoniu tego typu, jest Polska.

I kwartał rozpoczętego w październiku 2010 r. roku obrotowego brytyjski koncern zakończył 1,2-proc. wzrostem sprzedaży. Najbardziej dynamicznie rosła sprzedaż tytoniu do samodzielnego skręcania papierosów - w tempie ponad 6 proc. Staje się on coraz popularniejszy, zwłaszcza w Europie. Producent wskazuje na takie kraje, jak: Grecja, Włochy, Polska, Portugalia i Hiszpania, jako te, w których zwrot ku tytoniowi luzem jest szczególnie widoczny.

Sprzedaż papierosów koncernu, do którego należą m.in. marki Gauloises Blondes, West czy Drum, również się zwiększyła, ale tylko o 0,5 proc. To z kolei zasługa krajów Afryki, Bliskiego Wschodu oraz regionu Azji i Pacyfiku.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.