Pedro Pereira da Silva: przede wszystkim koncentracja

Najważniejszy trend na rynku.

Pedro Pereira da Silva, COO Jeronimo Martins i country manager odpowiedzialny za Polskę, wymienia koncentrację jako najważniejszy tegoroczny trend. Jego zdaniem kanał nowoczesny, do którego należy już ponad połowa rynku FMCG, zwiększy swój udział kosztem kanału tradycyjnego. Równocześnie zdaniem da Silvy coraz więcej sklepów będzie się specjalizować. Tłumaczy, że jeśli wszystkie sklepy oferują to samo, to klient pójdzie na zakupy do najbliższego.

– Kolejny widoczny kierunek to multiplikowanie formatów – stwierdza. Niektórzy operatorzy sieci dywersyfikują formaty swoich sklepów, ale pod tą samą marką. Uważa, że proces konsolidacji hurtu będzie kontynuowany także w tym roku.

Jako kolejny trend wskazuje convenience. Przewiduje, że na rynku będzie przybywać sklepów oferujących produkty gotowe do szybkiego spożycia "w drodze" czy łatwego przyrządzenia. – Konsumenci mają coraz mniej czasu – dodaje.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.