Nestle chce wrócić na pozycję lidera w fiksach

Knorr Fix Danie na dziś wyprzedziły w 2010 r. Winiary Pomysł na...

Liderem rynku fiksów Winiary Pomysł na... zostały w 2009 r., osiągając 49,9-proc. udział wartościowy (Nielsen, Nestle). - Pozycję tę straciliśmy w 2010 r., kończąc rok udziałami w wysokości 45,6 proc. - przyznaje Agata Balcerowska, group product manager w dziale wyrobów kulinarnych w Nestle Polska, powołując się na dane Nielsena.

Wpływ na osłabienie pozycji marki Winiary miała m.in. intensywna kampania reklamowa jej największego i właściwie jedynego konkurenta - Knorra. Kampania pod hasłem "Mój sposób na..." z udziałem Katarzyny Herman i jej rodziny, w której wspierane były m.in. produkty z linii Fix Knorr Danie na dziś, wystartowała w maju 2010 r.

- Oczywiście mamy ambicje na więcej. W kategorii fiksów chcemy być graczem nr 1 i już tej pozycji nie stracić - zapowiada Balcerowska.

Linia Pomysł na... liczy obecnie 31 produktów, podczas gdy Knorr Fix Danie na dziś - 36. Obie marki nie ustają we wprowadzaniu kolejnych nowości. W styczniu br. w sprzedaży pojawiły się Winiary Pomysł na... Chrupiące kąski. Tegoroczne nowości Knorra to Fix Knorr 2 w 1 Nugetsy z kurczaka w sosie meksykańskim i Fix Knorr 2 w 1 Nugetsy z ryby z sosem tysiąca wysp.

Rynek fiksów to obecnie jedna z najszybciej rosnących kategorii w branży spożywczej w Polsce. Rośnie w tempie ponad 25 proc. rocznie i w 2010 r. warta była ok. 270 mln zł (za Nielsenem).

 

 

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.