Ajinomoto w segmencie premium

Producent zupek błyskawicznych SamSmak i chińskich YumYum rozwija portfolio o oryginalne japońskie koncepty.

Cztery przyprawy do dań z kuchnią japońską pod marką Oyakata oraz makaron smażony Yakinoodles, również w czterech wariantach smakowych, Ajinomoto wprowadziło do sprzedaży w październiku 2010 r. Produkty pozycjonowane są w segmencie premium. – Szukaliśmy wyróżnika na rynku. Tradycyjna oferta, owszem, ale także bardziej niszowa. Chcemy się rozwijać – mówi Agnieszka Frączek, kierownik ds. marketingu produktu w Ajinomoto Poland. Przyznaje, że w kategoriach zupek błyskawicznych z makaronem i tzw. chińskich trudno jest konkurować ze względu na "bardzo silnie zakorzenione brandy". Chodzi o Amino i Nuddle Knorr (Unilever) oraz Vifon (Tan-Viet).

Przyprawy Oyakata i makaron Yakinoodles oferują sieci Alma i Auchan, a także sklepy specjalistyczne Kuchnie Świata (14 sklepów w całej Polsce usytuowanych głównie w galeriach handlowych, a od stycznia tego roku również na warszawskiej Starówce). Makaron smażony Yakinoodles jest też w sieciach Piotr i Paweł, Żabka oraz Kaufland.

– Planujemy systematyczne poszerzanie dystrybucji tych produktów przede wszystkim o nowe sieci oraz gastronomię. Sklepów typowych dla handlu tradycyjnego na razie nie bierzemy pod uwagę – mówi Agnieszka Frączek.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.