Tesco spokojnie w święta

O 7,6 proc. wzrosła sprzedaż Tesco w okresie Bożego Narodzenia.

To dość skromny wynik, zwłaszcza że największy udział miały w nim zagraniczne biznesy firmy. Najbardziej zwiększyły się w tym czasie obroty firmy w USA, gdzie Tesco rozwija sieć Fresh & Easy (o 37 proc.), w Azji (o 24 proc.) i Europie poza Wielką Brytanią, czyli w Polsce, Irlandii, Czechach, na Węgrzech i na Słowacji (o 5,6 proc). W ojczystym kraju Tesco wypracowało ok. 4-proc. wzrost.

Podobnie kształtują się wyniki brytyjskiego giganta za trzeci kwartał roku finansowego kończący się dla tej firmy 27 listopada. W ciągu trzynastu tygodni przychody ogółem zwiększyły się o prawie 9 proc., przy czym obroty operacji zagranicznych dały 15,7-proc. wzrost, podczas gdy w Wielkiej Brytanii wzrosły o 5 proc.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.