McCain chce wyprzedzić Aviko

W ciągu pięciu lat McCain chce zdobyć pozycję lidera w kategorii frytek mrożonych.

W tej chwili producentem nr 1 jest Aviko, ale według Katarzyny Woźniak, product managera McCain Polska, różnice procentowe między Aviko a McCainem nie są duże. – Do marki McCain należy 10,5 proc. rynku mrożonych frytek ilościowo i ok. 18 proc. wartościowo – wyjaśnia Woźniak. Podkreśla, że frytek McCaina nie ma jednak w dyskontach, które generują aż połowę sprzedaży tych produktów w Polsce. Nie uwzględniając więc dyskontów, udział marki McCain w sprzedaży frytek w naszym kraju rośnie do ok. 20 proc. ilościowo i 30 proc. wartościowo.

McCain chce budować swoją pozycję nie tylko przez wysoką jakość produktów (od tego roku do produkcji frytek używa oleju słonecznikowego), ale i przez innowacje. – Kategoria frytek mrożonych jest mało otwarta na nowości. Nasza linia Fri'Style spotkała się jednak z tak dużym zainteresowaniem konsumentów, że już pojawiła się w sprzedaży kolejna limitowana seria produktów – wyjaśnia Katarzyna Woźniak. Chodzi o linię World Selection Oriental, w której konsumenci przez rok będą mogli próbować frytek przyprawionych smakami z różnych zakątków świata.

Obecnie większość produktów firmy sprzedawanych jest do gastronomii (75 proc.). Pozostałe trafiają do detalu i tu najwięcej sprzedaje ich Carrefour. W 2010 r. McCain borykał się z szalejącymi cenami surowców. Trend ten może być kontynuowany i w tym roku. – W minionym roku cena ziemniaka była ok. 3 razy wyższa niż w 2009 r. To efekt anomalii pogodowych. Cena 1 kg dostarczanych przez nas frytek wzrosła z tego powodu o ok. 40-45 groszy. Prędzej czy później przełoży się to na ceny detaliczne naszych produktów – przyznaje Katarzyna Woźniak.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.