Oreo ruszyło na podbój Europy

Kraft Foods liczy na sukces sprzedażowy ciastek Oreo w Polsce.

Kraft Foods jest już liderem sprzedaży markowych ciastek w naszym kraju. Oreo, które od stycznia br. poszerza w Polsce portfolio firmy, dołączy do takich marek, jak: LU Go!, Delicje czy LU Petitki. – Wiemy, że rynek ciastek w naszym kraju jest bardzo konkurencyjny. Ale zachęceni sukcesem wprowadzonych w 2010 r. ciasteczek pod marką Milka postanowiliśmy spróbować – mówi Renata Jankowska, brand manager Oreo w Polsce. Chodzi o ciasteczka Choco Jaffa, Choco Grains i Choco Wafer pod marką Milka, które mają 3-krotnie wyższą sprzedaż od zakładanej.

Na świecie (Oreo jest obecne w ponad 100 krajach) roczna sprzedaż ciasteczek Oreo przekracza 1,5 mld dol. W 2008 r. ciastka trafiły do Wielkiej Brytanii, w 2010 r. do Francji. Kraft Foods nie zdradza, jak mocną pozycję chce osiągnąć w naszym kraju, ma jednak nadzieję na sukces sprzedażowy. Marka wspierana będzie reklamą telewizyjną i na billboardach, działaniami PR, degustacjami w punktach handlowych i na stacjach benzynowych, a także materiałami POS w punktach sprzedaży.

W Polsce ciastka Oreo dostępne są w klasycznym, czekoladowo-waniliowo wariancie smakowym, w czterech różnych opakowaniach: 22, 66, 176 i 308 g. – Nasz core biznes to 66 i 176 g. Najmniejsze opakowanie, czyli to 22-gramowe, skierowane jest do handlu tradycyjnego, bo kosztować będzie zaledwie ok. 50 gr. Największe, czyli 308 g, to wariant skierowany do hipermarketów – wyjaśnia Renata Jankowska.

W Polsce rynek ciastek wart jest ponad 1 mld zł rocznie i cały czas rośnie. Według badań fokusowych przeprowadzonych na zlecenie Krafta Oreo w Polsce pozycjonowane są jako ciastka familijne, ewentualnie dziecięce, których konsumenci szukać będą obok biszkoptów czy LU Petitków.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.