Activia korzystna dla zdrowia czy nie...

Danone musi zmienić komunikację swoich produktów. Ale tylko w USA.

- Sprawa nie ma żadnego związku z komunikacją tych produktów w Polsce - tłumaczy w specjalnie wydanym oświadczeniu Przemysław Pohrybieniuk, dyrektor ds. relacji zewnętrznych i zrównoważonego rozwoju w Danone. Przypomnijmy, że w grudniu ub.r. Federalna Komisja Handlu uznała, że nie ma wystarczających naukowych dowodów potwierdzających pozytywne działania jogurtu Activia i napoju DanActive.

Tymczasem w swoich reklamach firma Dannon (część francuskiego koncernu Danone, która w USA działa pod nazwą Dannon) przekonywała o zbawiennych dla przewodu pokarmowego skutkach spożywania Activii oraz wzmocnionej odporności organizmu dzięki piciu napoju DanActive. Za wprowadzanie amerykańskich konsumentów w błąd Dannon zobowiązał się do wypłaty 21 mln dol. tytułem odszkodowania.

- W ramach tego postępowania zawarto ugodę dotyczącą wyłącznie sposobu komunikacji obu produktów do konsumentów w Stanach Zjednoczonych. Komunikacja, którą prowadzimy w Polsce, jest w pełni oparta na dowodach naukowych. Na przykład działanie Activii poparte jest wynikami 17 badań klinicznych - tłumaczy Przemysław Pohrybieniuk.

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.