Olej Wielkopolski kontra Kujawski z Pierwszego Tłoczenia

Brytyjska grupa spożywcza Princes Limited właśnie wprowadza na rynek Olej Wielkopolski.

Olej rzepakowy Wielkopolski produkowany w Szamotułach pod Poznaniem ma być dostępny zarówno w sieciach handlowych, jak i w kanale tradycyjnym. Producent planuje intensywne wsparcie marki w mediach oraz wspólne akcje i promocje z partnerami handlowymi.

Aspiracje firmy sięgają wysoko, Princes Limited docelowo liczy na pozycję lidera na rynku oleju rzepakowego w Polsce. Aby zostać nr. 1, Wielkopolski musiałby zdetronizować Kujawskiego, który od lat jest największą marką olejów w kraju, a jego właściciel Zakłady Tłuszczowe "Kruszwica" są nie tylko wiodącym producentem tłuszczów roślinnych w Polsce, ale i jednym z największych w tej części Europy.

– Z uwagą obserwujemy wszystko, co się dzieje na rynku olejów konsumenckich, a Olej Kujawski z Pierwszego Tłoczenia to nasza najsilniejsza marka – mówi Ewa Sielicka, rzecznik prasowy ZT Kruszwica, poproszona o skomentowanie aspiracji nowego na rynku gracza. Powołując się na dane Nielsena z okresu wrzesień-październik 2010 r., informuje, że Kujawski realizuje niemal jedną trzecią sprzedaży olejów w Polsce (ilościowo i wartościowo), obecny jest w 9 na 10 sklepów, a rozpoznaje go 99 proc. konsumentów. – Marka Kujawski jest systematycznie wspierana poprzez innowacje produktowe (Kujawski 3 Ziarna), kampanie promocyjne w TV, prasie czy internecie – podkreśla Ewa Sielicka.

Według Princes Limited oryginalna, twarda butelka Wielkopolskiego, o ergonomicznym kształcie, z korkiem niekapkiem spodoba się konsumentom.

Brytyjska grupa sprzedaje jeszcze u nas konserwy rybne marki Princes, produkty kuchni włoskiej Napolina oraz dostarcza marki własne w różnych kategoriach.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.